fredag 19 oktober 2012

Pressdag på PratPR

Var med Magda på Pressdag på PratPR och fick se höstens barnkläder hos Vossatassar och Reima. Fick dessutom sneak peek på vårens och sommarens kollektioner.


Reima har varit mitt favoritmärke länge och jag har flera overaller och mössor från dem som jag har varit mer än nöjd med, de har varit slitstarka, barnen kan röra sig väldigt bra i deras kläder och hur många gånger jag än tvättat dem så ser de nya ut. Det är faktiskt Nordens ledande tillverkare av barnkläder och Finlands stolthet. Jag visste inte att de hade skor och stövlar, så det var roligt att se.
Hos norska Vossatassar, var det färgglatt och deras underställ i monsterull verkar fantastisk. Det är merinoull på utsidan och bomull på insidan. Jag har inget från Vossatassar, men vill testa monsterunderställen. Annie klarar inte ull direkt mot huden, som många barn, så det har varit problem med underställ vid kallt väder. Till våren/sommaren kommer det mycket fint i glassiga färger: regnställ, joggingdressar, mössor, tröjor osv 
I showrummet fanns även Sorels underbara skor, som jag går och drömmer om, men det finns även Sorel barnskor som är to die for! De här är så magiskt snygga!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar